Friday, October 28, 2011

KB Mall IT Fair 2011


Assalamualaikum ..heee

Tadi aku pergi KBmall nak cari external hardisk kaler pink jenama samsung tu, tapi cari punya carik takde pon :( Bukan hape aku punya pendrive 4GB dah full tank. that why la carik external hardisk tu. Cantik ade corak luve luve. comel. Ingat pergi PC fair hade la..tpi sayang. Tak hade laaaa. Tapi xpe aku nak pi kat Low Yatttt..heee sambil pergi survey barang yang aku nak.. ape barang yang aku nak tu, rahsia lor..weee =P

pink camni la aku carik da habis dowhh. :(

ini rupa pendrive pada yang tak kenal tu ;p

So, terpaksa la aku beli pendrive Kingston 16GB yang berharga RM54 ini..hehe. Ada banyak pilihan rupa bentuk dan brand tapi kalau nak beli carilah yang terbaik, bukan hanya memilih berdasarkan rupa paras pendrive yang cantik saja. Kalau beli pendrive Kingston kena berhati-hati sikit semasa nak beli. Pastikan pilih yang mempunyai keupayaan transfer speed paling laju yang ada. Kalau Kingston 16GB kat IT Fair ni paling bagus adalah DataTraveler 101 USB 2.0. Kalau 8GB ada yang DataTraveler 120 USB2.0. Sebab ada kedai yang jual dengan harga sama walaupun kelajuan pemindahan data pendrive tu tak sama. Contohnya DataTraveler USB2.0 sama harga dengan DataTraveler 101 USB2.0. Biasalah, ada kedai yang nak untung dengan jual pendrive yang dah lama dan tak laku. Kesempatan macam ni la diorang nak habiskan produk-produk lama. Kata orang, membelilah dengan bijak icon wink KB Mall IT Fair 2010

survey baldi jap then aku beli tong sampah. HAHA ! ok fine memang xlawak pownnn..


Lepas puas kat IT Fair,dalam niat nak cuci mata beli pendrive tu boleh terdrive kereta ke Tambatan Diraja. Tambatan diraja ada kat sebelah, tapi aku tak ambik lah gambar kat situ sebab malam and takut ler.. Ade sekeping gambar aku ambik kat sini..hehe :D Dulu kat sini ade kedai makan kan kalu kamu kenal la kan.. aku lalu tub-tub hade bangunan ni, aku lepak jap..hee 

ok sampai sini je cerita aku memang xseberapa kan. lantak la. mengantok ni. selamat malam. ^-^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... free counters