Tuesday, October 4, 2011

Aku Bukan Sempurna



Actually, aku memang dari dulu, tak ramai kawan mane pom macam korang shemua. Aku pun tak tahu kenapa. Kadang-kadang aku tau, tapi aku buat tak tahu.Huahua. Salah satu, dulu aku pemalu tak suka senyum. Sekarang pun. Lagi-lagi pada orang yang aku rasa  tak kenal, wat pe nak kenal, dan tak mau nak kenal. Lagipun, lau tengok je muka aku ni, mesti orang suke judge aku macam-macam. muka aku muka garang. Maybe dapat kening ni dari Mum and Ayah. Mulut pula, lau tak senyum, memang orang ingat aku ni sombong. Tak kenal tak tahu la aku camne ye dak??


Aku dah survey,beberapa kenalan yang aku tanya first impression bila nampak aku tanpa kenal aku. .-_-". Ada yang ingat aku ni garang, sombong. Aku ni jenis pentingkan diri, ego. Aku ni suka marah-marah. Memang. Aku ni suka nak perhatian. Hehe. And aku ni agak annoyed. Memang mula-mula aku rasa aku macam tu. Tapi....


Lepas dah lama kenal ngan kawan-kawan aku, aku tanya balik kawan-kawan aku. Diorang cakap bila dah kenal aku, akui ni bukan macam first impression macam yang diorang ingat aku mula-mula tu. Terutama yang ingat aku ni sombong. Aku bukan tak nak tegur orang, aku dah terbiasa malas nak tegur orang, aku dah terbiasa malas ada kawan, aku dah terbiasa tak senyum kat orang, aku dah terbiasa malas amik port.


AKU, bukan seorang yang sempurna. Bukan Malaikat ataupun Tuhan. Siapa yang sempurna kat Bumi ni? Takkan ada orang yang sempurna. Terutamanya aku la. Aku selalu wat silap. Aku selalu buat keputusan yang salah. Tapi akui redha. Aku cuba tak ulang silap yang sama. Aku cuba jadi sempurna. Tapi selalu orang salah anggap.


Bila aku tak amik port, orang cakap, aku ego. Bila aku bagi pendapat, mula la orang cakap aku je yang betul Jadi keputusan terbaik, baik senyap. Aku tak kisah apa orang cakap belakang aku. Aku tau mulut manusia bila jumpa kawan-kawan rapat, mesti tak leh duk diam. Mesti nak ingat cerita pe yang buruk pasal kawan sendiri. Kadang-kadang aku pun selalu gitu. Aku cuba ingatkan diri aku jangan cerita hal orang kat orang lain. Tapi bila marah dah membuak, akui cerita gak. Aku tak nak orang salah faham. Tapi still orang cakap aku ni je yang perfect. Aku sedih. Tapi buat bodoh je lah.


So, aku tak kisah kalau orang cerita pasal aku. Lantak ko lah. InsyaAllah aku dapat pahala free. Aku bukan Tuhan. Aku bukan boleh larang orang cakap pasal aku. Lagi-lagi zaman sekarang ni. Semua benda boleh update secepat yang mungkin. Semua benda boleh tersebar dengan cepat. Aku dah wat silap tahun lepas, aku tak nak wat lagi. Aku cuba belajar dari kesilapan. Tak kisah, means, aku maafkan. Sebab aku pun kadang-kadang terlepas cerita hal orang lain. Aku harap orang lain pun maafkan juga aku. Mana tahu lau takdir aku kat Bumi ni sekejap je kan. :) Huhu..


Conclusion lepas menaip tak sudah ni, aku nasihatkan, Dont judge a book by its cover, Dont judge a heart by his face. Eh suka-suka aku je ubah-ubah kan. Sebelum ni, aku nak kawan, aku selalu dengar cakap orang lain dulu, semua mesti yang buruk-buruk. Bila aku dah kawan, ok je. We can't judge people by their attitude cause we never know, what did they hide behind their smile. Okeyh? Keep improve our life.:)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... free counters