Friday, December 30, 2011

TERDAFTAR ...

SALAM JUMAAT SEMUA !

Setiap hari kita asal nak pergi kerja je, ada jiran-jiran duk tanya pasai sudahkan anda mendaftar... naik muak pom ade haku !
Namun kalau ketika aku duduk bersahaja kat opis sambil tengok gosip-gosip artis malaysia ni, aku terbaca lawan web untuk check sendiri yang kita da berdaftar ke blom.. teeittttt ~! aku sudah terdaftar lah kawan- kawan~! yehuuuuu !tahniah buat diri sendiri kerana mengambil berat ke atas negara ini.hekhek
yela, nanti makcik-makcik jiran tanya, aku jawab sudah tunaikan tanggungjawab makcik..hee tapi  mengundi tak taw la lagi..hehe :D Walaupun pilihanraya umum mungkin masih jauh lagi, adalah penting untuk anda mendaftar awal kerana prosesnya memakan masa.
anda bila lagi? hehe

hanya duduk dan pandai berkata-kata sahaja, ianya tidak akan membawa sebarang perubahan. Jadi, saya ingin bertanya kepada semua pembaca yang berumur 21 tahun dan ke atas: sudahkah anda mendaftar sebagai pengundi?
Mungkin ada yang berfikir politik itu terlalu kotor dan kompleks buat mereka, dan mereka tidak mahu terlibat dengannya. Tapi ingatlah anda sendiri yang bertanggungjawab ke atas apa yang berlaku kepada anda. Jadilah orang yang bertindak. PEACE~!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... free counters