Friday, May 6, 2011

get back from perak

Assalamualaikum...


hai semua ;) baru sekarang ni aku tahu yang Taiping is not that bad! worth to go for a visit. kalau korg masih lagi berfikir nak pergi mana lagi kt perak ni selain air terjun, shopping mall & etc, apa kata pakat mai pi Taiping (promote taiping tapi guna loghat kedah @_@). especially to those yang nk jalan-jalan, amik udara segar sambil menikmati pemandangan indah, taiping memang tak menghampakan

masa aku pergi hari tu, aku cuma sempat pergi 4 tempat je, itupun ade yg tak habis explore lagi. rasa geram pulak, ni yg rasa nak pergi lagi ni. baru best sikit nak berlagak dengan orang yang belum pergi lagi. heeee.. basically, ini tempat menarik yang aku cadangkan untuk korg;

Burmese Pool

actually, bukan pool pun sebenarnya. air terjun jgk. bukan air terjun dalam bahasa omputih waterfall ke? tu la pentingnya english education ;p macam biasa, nak masuk sini kena bayar parking la, RM 2. air tejun kt sini ada banyak tingkat. ktorg hari tu tak bwk baju mandi, jadi main rendam-rendam kaki jela. memang sedap la kalau dapat mandi. bayangkan korg dah berjalan dari pagi, hari panas terik, badan berpeluh-peluh..dapat mandi air terjun yg sejuk memang nikmat la. tapi nasi da jadi bubur...xguna nk dikenang. cuci mata jela instead of cuci badan. haha




 Taman Tasik Taiping

this is my favourite place of all. pemandangan sangat cantik. terasa macam kt tempat lain. tak sangka ada tempat macam ni kt malaysia ;p even jalan raya pun terasa macam ada terowong yang dibina dari pokok-pokok. taman ni memang besar, tapi sebab cantik, tak terasa la berjalan jauh. excited kot. heee..banyak married couple yg amik gambar kt sini. sepanjang jalan, asyik terserempak dengan diorg je. nampak tak kt situ? tempat ni memang menarik kn? aku tak tipu..hee

kalau korg rasa malas nak berjalan kt darat, korg boleh pilih untuk tengok pemandangan naik swan boat, boat kecik, atau sampan. kalau naik swan boat, harga RM 6 tak silap. masa petang memang panjang queue, jadi kena bersabar la nk tunggu turn tu. aku nak naik tapi sapa nk tolong aku kayuhkn? aku nk jadi penumpang je ;D

cantik sangat taman tasik ni! tapi sayang xde pic aku.ade lagi tempat aku pergi,tapi aku xambik banyak la..handphone battery low.:( InsyaAllah ade rezeki aku pi lagi yeah.(sedapkan hati).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... free counters